vrijdag 12 oktober 2012

Kleuren + kermis

Dag mama's en papa's!

Deze week werkten we verder aan het thema 'kleuren'. Ook het thema 'kermis' kwam aan bod!

Maandag stond het kleur ROOD in de kijker. We zochten iets wat rood is en legden dit op de tafel. 
Elke kleuter kreeg een rode stip op zijn/haar neus. 

We werkten onze kleurenrups af. We mochten kleine snippertjes knippen en kleven. 
Rood...rood...rood...

Ik knip rode stukjes papier.

Ik leg de snippertjes in een doosje.

En dan mogen we ze op kleven!

Het zal mooi worden!

In de namiddag zijn we naar de kermis geweest! Joepie! Wat een belevenis! Wie zal de kwast nemen?
(Dit zijn zo van die momenten waarop de juf ook graag nog eens kind zou zijn.)
Natuurlijk mocht onze Jip ook mee! Ook hij vond het superleuk!
(Ga ook even een kijkje nemen bij het onderdeel filmpjes)
Ik ben precies een echt mama'tje.

Joepie! Op het vliegtuig!

Jipje mag er ook bij hoor!

Joepie! Ik heb de kwast genomen!

Vroem vroem, ik ben stoer hé op mijn moto.

Ik rij met de tractor.

Kijk eens wat ik heb gevangen!

Dinsdag leerden we over kleur WIT! We keken wat er nog te kort was aan onze kleurenrups. Hij heeft helemaal nog geen hoofd en hij kan nog niet stappen! De kleuters mochten zijn gezichtje tekenen en de juf keek voor de pootjes. Het eindresultaat was prachtig!

Om het thema 'kleuren' af te sluiten, mochten alle kleuters nog prentjes inkleuren in het juiste kleur. De maan is geel, de kikker is groen, de smurf is blauw, onze lipjes zijn rood, ....

Goed nadenken hoor!

Lipjes zijn rood.

De ster is geel.

De maan is geel.

Bijna klaar!

We doen ons best hoor.

Kijk eens naar onze kleurenrups!
Yoehoeee! We krijgen allemaal een ballon mee naar huis.

Toen we woensdag in de klas kwamen, was er iets gebeurt! Onze Aya is gekrompen! Van een mooie grote Aya, naar een kleine Aya! Oei oei, Aya toch!
Oei oei... Aya is gekrompen...

Juf vertelde een verhaaltje over Anna op de kermis!

Daarna mochten we eendjes vissen! Leuk hoor! Na de speeltijd kwamen we samen met onze meter en peter van het 6de leerjaar. We plantten een haagje rond het gras. Nu is het nog klein, maar het gaat snel groeien hoor!
Ja! Ik heb er 1!

Leuk!

Samen met onze meter en peter planten we takjes.

De blaadjes moeten onderaan afgetrokken worden.


Meester Rik zorgt dat we plaats hebben om te planten.

Mijn meter helpt met mij.

Doe ik het goed zo?

Onze peter kijkt als we het goed doen hoor.

Ja! Ik heb een eendje!

Donderdag leerden we een liedje over de kermis.
Op de kermis is het altijd feest,
ben je op de kermis al geweest?
Draaien op de molen,
vissen aan het kraam.
Oliebollen eten,

zullen we maar gaan!

De juf deelde ritmestokjes uit en zo mochten we instrumenten bespelen terwijl we het liedje zongen!
Hi hi, wij zijn precies rendieren!

We tikken met de stokjes op elkaar.

Kunnen we ook boven ons hoofd tikken?

We kregen allemaal een blad met eendjes op waar een gekleurde stip op stond. We moesten dezelfde kleur van eendjes zoeken en er op kleven.
De blauwe eend moet op de eend met de blauwe stip gekleefd worden.

Bijna klaar!

Goed kijken en controleren!

In de namiddag stonden Nellie en Cezar al te popelen om een stukje poppenspel te spelen. Ze toverden met kleuren! Van geel en blauw maakten ze groen! Blauw en rood werd paars, en geel en rood werd oranje!
Daarna was het tijd voor de opendeurtjes!
Hocus pocus pats! Ik wou dat geel en rood oranje werd!

En ja, toen was het al weer vrijdag. Wat gaat de week toch snel!
Kijken naar een filmpje over de kermis, turnen met juf Hilde, en nog wat tekenen!


Volgende week maandag voormiddag gaan we naar HET BOS! We gaan naar 'De Mote' in Koekelare.
Er zullen waarschijnlijk heel wat plassen liggen, dus best laarsjes aandoen!
Tegen de middag zijn we terug.

We gaan leren over het bos, de herfst en misschien wel over kabouters! (Ik ben alvast benieuwd!)


Een heel fijn weekend!

En tot maandag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten