vrijdag 18 januari 2013

Sprookjes - De Kikkerkoning

Dag iedereen!

Vorige week en begin deze week werkten we rond het thema 'De Kikkerkoning'.
Ook enkele andere sprookjes kwamen aan bod zoals de 3 biggetjes en Hansje en Grietje.

Sneeuwpret mocht zeker ook niet ontbreken!

Geniet van de foto's :-).

Kijk eens naar alle kikkerspullen!


Ik gooi met de gouden bal!  Nu opletten dat hij niet valt.
We schilderen het karton blauw, dit wordt dan het water.
Eerst een beetje blauw, en dan een beetje wit.

Kijk eens! De blokjes moeten hetzelfde staan zoals het voorbeeld.

Goed kijken!


Ik mocht de gouden bordjes schilderen voor in de poppenhoek.

Ik gooi de gouden bal in de kikkermand!

Hallo! Wij zijn de prinses en de ridder van het paleis!

Eerst wat vrij spelen met de klei, en dan een bolletje maken.

Nu het bolletje in de gouden glitters rollen.

En zo krijgen we een gouden bal!

Oei... De kikker moet aan de overkant geraken!

Leg bij elke kikker 1 gouden bal!

We schilderen een kartonnen bordje groen. Dit wordt de kikker.

Mooi hé van mij.

Ik kijk in het sprookjesboek.

Hallo! Wij zijn de ridder en prinses van het paleis.

Iedereen draagt een gouden kroon!

Kijk eens wat een hoog kasteel!
Dat moet ik ook proberen!

De pootjes, armen en ogen van de kikker groen kleuren met wasco.
Daarna uit prikken. Veel werk hoor!
Mooi op de zwarte lijn prikken.

Ondertussen zing ik een liedje!

Plons de kikker is in Amelie haar trui gesprongen!
Kikkertje, ik zorg ervoor dat je aan de overkant geraakt hoor.

Joepie! Sneeuwpret!
Leuk hoor op de slee!
Ik probeer Amelie vooruit te trekken. Lastig hoor!

Yoehoee!
Juf vertelde het verhaaltje van Hansje en Grietje.
We mochten ons eigen snoephuisje maken!
Mmmmmm .....
Vooral de snoepjes zijn lekker hé.

Dramatiseren van het verhaal 'de 3 biggetjes'.
Juf kleine Karin vertelde het prachtig!
Ik ben de boze wolf!
Stro te koop!
Stenen te koop!
Pas op! Ik kom er aan!
Ik blaas je huisje om!
Oei oei, wolf toch. Je valt in een pot met kokend water!
Dat doet pijn hé aan je poep.

Nu zijn we bezig met het thema 'ziek zijn'. Onze Jip is ziek. Hij heeft koorts en overal pijn.
Hij heeft de griep.
Hopelijk wordt hij snel beter!


Tot volgende week!


(En bedankt voor alle kikkerspulletjes die we mochten gebruiken.)















1 opmerking:

  1. Beste juf inge, en kleine karin dank je wel dat we naar jullie prachtig toneeltje mochten komen kijken , dit was genieten zowel voor ons als voor onze kinderen !
    proficiat dat jullie zoveel bereiken met de kinderen uit onze schatkist
    na jullie thema "ziek-zijn" vlug weer beter worden hé ( grapje!)
    juf karin

    BeantwoordenVerwijderen