vrijdag 25 januari 2013

Ziek zijn

Dag iedereen,

de voorbije week hadden we het over ziek zijn.
Weet je wie er eerst ziek was? Onze Jip, ocharme.
Hij had koud, dan weer warm, moest hoesten, had pijn in zijn keel. Snel de dokter bellen!

Helaas heeft Jipje enkele kleuters besmet. Snel weer beter worden hé!

Ik luister naar Alexia haar hartje.
We mochten papier scheuren en op een kruisje kleven.
Ik ben aan het wachten in de wachtkamer.
Oei Jip, je been! Ik doe er snel een verband rond.
Spelen op het nieuwe autotapijt in de klas!
Ik schrijf een ziektebriefje.
We mochten naar ons hart luisteren met een echte stethoscoop!
We rollen bolletjes klei. Dit zijn dan pilletjes.
Auw, mijn arm doet pijn!
De fluojasjes! Kijk eens hoe we opvallen!
Prachtig!
We maken wattenhouders.
We mochten ons wegen.
Ik weeg evenveel zoals Maarten!
Ik weeg 14,1 kg.
Kijk, ik weeg evenveel zoals Britt!
Oei, Jipje, je weegt te weinig voor de weegschaal.
Scheuren of knippen en kleven.
Zeg eens ''aaaa".
Pilletjes sorteren per kleur.
Ik neem van elke kleur 1 pilletje.
Pleisters kleven op lichaamsdelen.
Kleef een grote pleister op zijn buik.
Welkom in onze doktersklas!



Natuurlijk ben ik de doktersspulletjes vergeten mee te geven. Dit zal voor maandag zijn!

Volgende week zullen we geen doktersklas meer zijn, maar een liefdesklas! Dan hebben we het over de liefde, verliefd zijn, elkaar graag zien!
Nog een fijn weekend!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten